ΑρχικήΕλλάδαΕλικόπτερο - Βουλιαγμένη: Πώς έπεσε, τι υποστηρίζει ο πιλότος, τι ζήτησαν οι...

Ελικόπτερο – Βουλιαγμένη: Πώς έπεσε, τι υποστηρίζει ο πιλότος, τι ζήτησαν οι επιβάτες

Στιγμές τρόμου έζησαν οι επιβάτες ενός ιδιωτικού ελικοπτέρου και ο χειριστής του, δευτερόλεπτα μετά την απογείωση στη μαρίνα Βουλιαγμένης, όταν εκείνο κατέπεσε στη θάλασσα, λίγο μετά το μεσημέρι της Κυριακής. Ευτυχώς, όλοι οι επιβαίνοντες περισυνελέγησαν σώοι και αυτήν την ώρα δίνει κατάθεση ο πιλότος, ενώ οι τέσσερις αμερικανοί που επέβαιναν, υπέγραψαν άρνηση διακομιδής, καθώς είναι καλά στην υγεία τους. Για προληπτικούς λόγους ωστόσο, μεταφέρθηκαν με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ στο Τζάνειο Νοσοκομείο.

Άμεσα στο σημείο έσπευσαν δυνάμεις του Λιμενικού, της Πυροσβεστικής, καθώς και σκάφη της ιδιωτικής ασφάλειας της μαρίνας. Στο σημείο έσπευσε και ειδική ομάδα της ΕΜΑΚ. Δύτης του Λιμενικού απομάκρυνε τα προσωπικά αντικείμενα και τα τιμαλφή των επιβατών, ενώ σύμφωνα με το ρεπορτάζ η διαδικασία της ανέλκυσης του ελικοπτέρου, με ευθύνη και κόστος της ιδιοκτήτριας εταιρείας, θα ολοκληρωθεί το επόμενο διήμερο και ακολουθεί η πραγματογνωμοσύνη.

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών παρακολουθούν την υπόθεση, ενώ έχει ζητηθεί η συνδρομή της Επιτροπής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων για την αποσαφήνιση των αιτιών της πτώσης.

Το χρονικό

Το ιδιωτικό ελικόπτερο απογειώθηκε από την Ελευσίνα στις 12.30, προκειμένου να παραλάβει τα δύο ζευγάρια των ενοίκων του Αστέρα Βουλιαγμένης και να συνεχίσουν με τελικό προορισμό τη Μύκονο.

Ωστόσο, πριν πάρει ξανά ύψος, μέσα σε δευτερόλεπτα, κατέπεσε. Όπως μετέδωσε η ΕΡΤ, ο πιλότος, διαπιστώνοντας, κατά τη διάρκεια της απογείωσης, ότι υπήρχε κάποιο πρόβλημα, ζήτησε από τους επιβάτες να πηδήξουν από το ελικόπτερο, ενώ εκείνος συνέχισε την προσπάθεια να πάρει ύψος, χωρίς ωστόσο να τα καταφέρει, με αποτέλεσμα το ελικόπτερο να πέσει στη θάλασσα.

Μαρτυρίες αναφέρουν ότι το ατύχημα σημειώθηκε λίγα μέτρα από τις εγκαταστάσεις της μαρίνας Βουλιαγμένης, με αυτόπτες να δηλώνουν πως το ελικόπτερο φάνηκε να χάνει ύψος προτού καταλήξει στη θάλασσα.

Στο μεταξύ, το το yacht club Astir Marina εξέδωσε ανακοίνωση, στην οποία τονίζει πως δεν υφίσταται περιβαλλοντικός κίνδυνος από την πτώση του ελικοπτέρου στη θάλασσα και επιβεβαιώνει ότι δεν υπήρξαν θύματα».

Εκτιμήσεις και σενάρια

Εκτιμήσεις που διατυπώνονται με επιφύλαξη, πριν από την πραγματογνωμοσύνη, αναφέρουν ότι είτε υπολογίστηκε λάθος ο άνεμος ή κάποια μηχανική βλάβη προκάλεσε την πτώση.

Ο εκπρόσωπος Τύπου του Λιμενικού Σώματος, Νίκος Αλεξίου, μιλώντας στην ΕΡΤNews σημείωσε πως «το καλό είναι ότι έγινε πάρα πολύ κοντά στη στεριά και βγήκαν μόνοι τους.

Την ίδια ώρα, πηγές αναφέρουν ότι το συγκεκριμένο ελικόπτερο ήταν πιστοποιημένο για τη μεταφορά τριών επιβατών συν τον πιλότο, καθώς και ότι δεν απογειώθηκε από το -αναγνωρισμένο- ελικοδρόμιο του Αστέρα Βουλιαγμένης, αλλά από το -επίσης νόμιμο- πεδίο απογείωσης και προσγείωσης της Μαρίνας Βουλιαγμένης (χρεώνεται 350 ευρώ, σε αντίθεση με το ελικοδρόμιο του Αστέρα που είναι δωρεάν για τους ενοίκους).

Καθώς το πεδίο της Μαρίνας είναι υπερυψωμένο, απαιτείται ελικόπτερο κατηγορίας «Performance A» (σε ό,τι αφορά τον λόγο βάρους και ισχύος για να καταφέρει να «σηκωθεί» από το σημείο), κατηγορία στην οποία δεν ήταν το συγκεκριμένο – βάρους μεταξύ 30 και 40 τόνων – ελικόπτερο που κατέπεσε.

Πάντως, το ελικόπτερο το οποίο είχε ναυλωθεί από τη συγκεκριμένη εταιρεία, ήταν πρόσφατα ελεγμένο από τον EASA, ο οποίος και το είχε κρίνει ασφαλές, με τον ελεγκτή να σημειώνει στις παρατηρήσεις ότι προτείνεται για τη μεταφορά τριών επιβατών συν τον χειριστή.

Προφητικές ενστάσεις από τον δήμαρχο Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης

Ο Γρηγόρης Κωνσταντέλλος είχε εκφράσει από το 2018 την κατηγορηματική του αντίθεση στη δημιουργία ελικοδρομίου στη Μαρίνα της Βουλιαγμένης. Με τη φράση «Δεν μπορεί να φτιαχτεί ελικοδρόμιο, δε θα αδειοδοτηθεί ποτέ», είχε προειδοποιήσει ότι τέτοιο σχέδιο είναι εκτός νομικού και κανονιστικού πλαισίου.

Ως πρώην πιλότος της Ολυμπιακής και γνώστης των κανόνων πτήσης, ο δήμαρχος Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης είχε υποστηρίξει από τότε πως η περιοχή δεν πληροί τις απαιτούμενες προδιαγραφές ασφαλείας και χωροταξίας για τη λειτουργία ελικοδρομίου, ενώ είχε τονίσει και τις επιπτώσεις στην ποιότητα ζωής των κατοίκων και στο περιβάλλον της παραλιακής ζώνης.

Ο κ. Κωνσταντέλλος επέμενε ότι μια τέτοια προοπτική είναι αδύνατη αεροναυτικά και χωροταξικά, επικαλούμενος μάλιστα την τεχνική αρχή του «επιπέδου ελευθερώσεως εμποδίων» – την ελάχιστη απόσταση ασφαλείας από φυσικά ή τεχνητά εμπόδια που απαιτείται για κάθε ασφαλή εναέρια λειτουργία.

Η εγγύτητα στα πρανή του Λαιμού και η πολεοδομική διάταξη της περιοχής καθιστούν αδύνατη, σύμφωνα με τον δήμαρχο, οποιαδήποτε ασφαλή πτητική δραστηριότητα με ελικόπτερα. Όπως είχε πει χαρακτηριστικά: «Είδαμε τη μελέτη, παρουσιάστηκε από τους συντάκτες της. Δεν υπάρχει ελικοδρόμιο και δεν μπορεί να υπάρξει ελικοδρόμιο».

Πηγή: Ναυτεμπορική

- Διαφημιστείτε Εδώ -spot_img
- Διαφημιστείτε Εδώ -spot_img
Ακολουθήστε μας
45,005ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,458ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,453ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
Διαβάστε
- Διαφημιστείτε Εδώ -spot_img
Related News
- Διαφημιστείτε Εδώ -spot_img