Τηλεφώνησαν ως πελάτες και με το γνωστό κόλπο «βούτηξαν» 11.000 ευρώ
«Φτερά» έκαναν μέσα σε ελάχιστα λεπτά, περίπου 11.000 ευρώ που διατηρούσαν σε τραπεζικό λογαριασμό συμπατριώτες μας έμποροι, καθώς έπεσαν θύματα ηλεκτρονικής απάτης από επιτήδειους που τους έπεισαν να τους δώσουν το iban και τους κωδικούς για να τους καταθέσουν χρήματα.
Το περιστατικό σημειώθηκε στις 24 του μήνα στις 8 το βράδυ όταν ιδιοκτήτρια καταστήματος γυναικείων ρούχων στην πόλη, δέχθηκε κλήση από κινητό τηλέφωνο, στην οποία γυναίκα προσποιήθηκε ότι ήταν γνωστή της πελάτισσα και ήθελε να την εξυπηρετήσει.
Η γυναίκα μάλιστα χρησιμοποίησε υπαρκτό όνομα και μάλιστα ιδιοκτήτριας φαρμακείου λίγα μέτρα πιο κάτω από το κατάστημα ρούχων από το οποίο εκείνη είχε κάποιες φορές κάνει αγορές. Όπως είπε, είχε σκοπό να κάνει ένα δώρο στην αδερφή της που την επόμενη μέρα είχε τα γενέθλιά της και ήθελε να καταθέσει το χρηματικό ποσό στον τραπεζικό λογαριασμό της εμπόρου ώστε να κάνει χρήση η αδερφή της για τις αγορές της.
Η έμπορος ενημέρωσε τον σύζυγό της που και εκείνος διαθέτει κατάστημα ρούχων πλησίον, ώστε να δώσει την έγκρισή του για να κατατεθούν τα χρήματα στον δικό του λογαριασμό που διατηρεί στην Alpha Bank.
«Καλησπέρα είμαι η …. από το φαρμακείο στη θέλω να κάνω ένα voucher 200 ευρώ στην αδερφή μου που έχει γενέθλια. θα έρθει αύριο να ψωνίσει και θέλω να μου δώσεις το iban για να σου βάλω τα χρήματα» είπε η γυναίκα .
Της δίνουν το iban και εκείνη τους ρωτάει αν έγινε η κατάθεση χρημάτων.
Όταν της απάντησαν ότι δεν πήραν κάποια χρήματα, τότε εκείνη τους είπε ότι ως φαρμακείο κάνει εμβάσματα σε φαρμακαποθήκες με άλλο τρόπο και συγκεκριμένα μέσω εταιρικού iban.
Μάλιστα, τους είπε ότι θα σταλεί ένας κωδικός με μήνυμα τον οποίο πρέπει να της δώσουν για να ανοίξει η πλατφόρμα. Έδωσαν τους κωδικούς και όπως αποδείχτηκε μέσα σε λίγα λεπτά οι επιτήδειοι έκαναν δύο φορές μεταφορά χρημάτων.
Την πρώτη πήραν ποσό 9.250 ευρώ και τη δεύτερη ποσό 1.500 ευρώ. η διαδικασία διήρκεσε ελάχιστα λεπτά, όμως ήταν αρκετά για να πάρουν από τον λογαριασμό συνολικό ποσό 10.750 ευρώ, χωρίς να το καταλάβουν οι δικαιούχοι. Μάλιστα η γυναίκα για να μην κινήσει υποψίες είπε στην έμπορο ότι «δεν μπορεί να ολοκληρώσει τη διαδικασία γιατί δεν έχει καλό ίντερνετ» λέγοντας ότι κλείνει το τηλέφωνο και έρχεται από το κατάστημά της για να την ολοκληρώσει!
Η έμπορος που διατηρεί το κατάστημα αυτό πολλά χρόνια, αναφέρει ότι εξυπηρετεί τηλεφωνικά πολλές πελάτισσές της όμως σε αυτή την περίπτωση, οι επιτήδειοι ήταν τόσο πειστικοί που δεν πέρασε καθόλου από το μυαλό της ότι επρόκειτο για απατεώνες.
Όταν διαπίστωσαν ότι τα χρήματά τους έκαναν φτερά, επικοινώνησαν με την τράπεζα, ενημέρωσαν για το συμβάν αλλά όπως τους είπαν ήταν πλέον αργά. Κατέγραψαν το περιστατικό όπως έγινε και στην αστυνομία, στην οποία επίσης απευθύνθηκαν.
Οι έμποροι παραδέχονται ότι το λάθος ήταν δικό τους και ότι δεν έπρεπε να δώσουν τα στοιχεία που τους ζητήθηκαν, όμως τους έκανε εντύπωση το πώς γνώριζαν οι απατεώνες τέτοιες λεπτομέρειες καθώς και με ποιους είχαν συναλλαγές και γνωριμίες.
Από την έρευνα που έκαναν βρήκαν το όνομα του δικαιούχου του λογαριασμού στον οποίο πήγαν τα χρήματά τους και μάλιστα είναι επίσης στην Alpha bank και είναι ενεργός, όπως επίσης ενεργό είναι και το τηλέφωνο από το οποίο τους κάλεσαν και στο οποίο πλέον δεν απαντούν.
Όπως επισημαίνει το ζευγάρι των εμπόρων, πολλοί γνωστοί τους έχουν πέσει θύματα απατεώνων και συγκεκριμένα επιχειρηματίες , ελεύθεροι επαγγελματίες, εργολάβοι, μηχανολόγοι, και για τον λόγο αυτό προτρέπουν τους συμπατριώτες μας να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί.
Απορίας άξιο είναι το πώς οι απατεώνες γνωρίζουν με ποιους έχουμε συναλλαγές, καθώς ενημερώθηκαν για περιστατικό που αφορά ακόμα και αγοραπωλησία ακινήτου για την οποία οι απατεώνες εξαπάτησαν τους ενδιαφερόμενους και πήραν εκείνοι τα χρήματα.